• Warsztaty w Rzymie, Florencji i Wenecji 2013

Dzień I

08-04-2013

Poniedziałek w Poznaniu był bardzo słoneczny, a na nas czekała wspaniała włoska przygoda. Pełni nadziei zajęliśmy miejsca w autokarze. Podróż trwała wiele godzin- przez Niemcy i Austrię dotarliśmy do Florencji. We wtorkowy poranek przywitała nas włoska ziemia.

Dzień II

9-04-2013

Ranek we Florencji zastał nas nieco zaspanych, ale gotowych do nowych wrażeń. Wysiedliśmy z autokaru nad rzeką Arno i powędrowaliśmy za naszą panią pilotką wąskimi florenckimi uliczkami. Było jeszcze wcześnie i miasto dopiero budziło się do życia. Pierwszy przystanek- Piazza della Signoria, gdzie wypiliśmy poranną włoską kawę i wysłuchaliśmy opowieści naszej włoskiej przewodniczki o historii Florencji i budynkach oraz pomnikach znajdujących się na Piazza. Drugi przystanek- Katedra Santa Maria Del Fiore oraz Wschodnie Drzwi Baptysterium i Wieża Giotta z 1334 roku. Trzeci punkt naszej wędrówki to Bazylika Świętego Krzyża z drugiej połowy XIII w z przepięknym dziedzińcem. Z Bazyliki udaliśmy się na stary most zwany Ponte Vecchio ze sklepami jubilerskimi, ich wystawy przyciągały wzrok bogactwem wytworów sztuki złotniczej. Idąc do Galerii Uffizi zwiedziliśmy jeszcze maleńki kościółek, w którym ochrzczono Dantego Alighieri. Wśród zbiorów Galerii Uffizi przeważają obrazy szkół włoskich i flamandzkich. W salach eksponowane są dzieła malarzy takich jak: Sandro Botticelli, Leonardo da Vinci, Michał Anioł, Rafael Santi, Albrecht Dürer, Tycjan i Rubens. Po zakończeniu zwiedzania udaliśmy się naszym autokarem na nocleg do miejscowości uzdrowiskowej Chianciano Terme.

Dzień III

10-04-2013

Autokar zawiózł nas na przedmieścia Rzymu i stąd pojechaliśmy metrem do przystanku Colosseum. Obok Colosseum  widzieliśmy Łuk Konstantyna. Następnie przespacerowaliśmy się do Forum Romanum i na wzgórze Kapitol, zwane Piazza del Campidoglio wraz z pomnikiem Marka Aureliusza, gdzie wysłuchaliśmy legendy o gęsiach kapitolińskich. Dalej zwiedziliśmy Plac Wenecki z Ołtarzem Ojczyzny i Grobem Nieznanego Żołnierza. Stamtąd udaliśmy się do Panteonu, jest to  okrągła świątynia na Polu Marsowym, ufundowana przez cesarza Hadriana w roku 125 na miejscu wcześniejszej z 27 r. p.n.e., zniszczonej w pożarze w 80 r. n.e. Po obejrzeniu Panteonu udaliśmy się do Fontanny di Trevi, tam mieliśmy czas wolny i wielu z nas spróbowało pysznych włoskich lodów. Ochłodzeni lodami pomaszerowaliśmy na Schody Hiszpańskie, a zwiedzanie zakończyliśmy na Placu del Popolo. Jeszcze tylko półgodzinna podróż metrem i już siedzieliśmy w naszym autokarze. Tego wieczoru nocowaliśmy w hotelu nad Morzem Tyrreńskim, w miejscowości Santa Marinella.

Dzień IV

11-04-2013

Ten dzień poświęciliśmy na pobyt w Watykanie. Zwiedziliśmy Muzea Watykańskie, które powstały ze zbiorów dzieł sztuki zgromadzonych przez poszczególnych papieży. Byliśmy w Kaplicy Sykstyńskiej, papieskiej kaplicy w Pałacu Watykańskim, która zbudowana została w latach 1475-1483 z fundacji papieża Sykstusa IV, stąd jej nazwa. A także w Bazylice Świętego Piotra, gdzie złożyliśmy kwiaty na grobie  błogosławionego Jana Pawła II . Widzieliśmy też Ołtarz Papieski i relikwie Świętego Piotra oraz słynne dzieło Michała Anioła "Pieta" , które powstało w latach 1498-1500. Po zakończeniu zwiedzania jeszcze wspólne zdjęcie na Placu przed Bazyliką i czas wolny na zakup pamiątek i lodów albo pizzy. Tego wieczoru nocowaliśmy w miejscowości Este niedaleko Padwy.

Dzień V

12-04-2013

Z Este autokar zawiózł nas do Wenecji, a raczej na wyspę Tronchetto, z której stateczkiem popłynęliśmy w okolicę Placu Świętego Marka. Jednak zanim dotarliśmy na Plac zwiedziliśmy jeszcze małą manufakturę wyrabiającą słynne szklane przedmioty, według starego sposobu przekazywanego z ojca na syna. Idąc dalej zrobiliśmy zdjęcia przy Moście Westchnień. Następnie udaliśmy się na Plac Świętego Marka i do Bazyliki Świętego Marka. Spacerując wąskimi weneckimi uliczkami dotarliśmy do mostu Rialto i kanału Grande. Widzieliśmy pływające po kanale gondole i tramwaje wodne. W wolnym czasie kupowaliśmy pamiątki i lody. A po odpoczynku w przytulnym weneckim parku odbyliśmy warsztaty językowe z panią Hanią. Jeszcze tylko podróż stateczkiem w zachodzącym słońcu i żegnamy włoską ziemię- nasz autokar wiezie nas do Polski

Dzień VI

13-04-2013

Polska wita nas po długiej podróży słońcem na przemian z deszczem, jak to w kwietniu- trochę zimy, trochę lata. Na dworcu autobusowym czekają już na nas stęsknione rodziny, ależ będziemy opowiadać o naszej włoskiej "podróży do żródeł historii".

• Zespół Szkół nr 111 w Poznaniu
      • Dyrektor Renata Kaczmarek 509361862 Sekretariat Zespołu Szkół ul. Św. Jerzego 6/10 tel. 516188984
      • ul. 28 Czerwca 1956r. nr 135/147 61-545 Poznań Księgowość i płace: tel. 61 8310255 Poland